Skip to content

Cart

Your cart is empty

Article: Terus Mencari Wanita Melayu

Terus Mencari Wanita Melayu
Plaza Shah Alam

Terus Mencari Wanita Melayu

Petikan artikel Harian Metro 18 April 2017

Oleh : Ridzuan Abdul Rahman 

Pertandingan ratu cantik sering dilihat menjadi landasan terbaik buat wanita muda memburu impian Berjaya Berjaya dalam bidang seni mahupun cabang professional lain.

Tidak hairanlah pertandingan Pencarian Wanita Melayu (PWM 2017) diteruskan lagi buat ke 4 bagi mencari wanita Melayu yang Moden namun masih mendukung ciri-ciri wanita Melayu sejati.

Sebagai nilai tambah, program ini dimeriahkan dengan kemunculan pelakon Yasmin Hani Richardson yang akan tampil sebgai hos pentas separuh akhir pada 29 April dan pusingan akhir pada 6 Mei di Plaza Shah Alam.

Wakil penganjur, Azura Mokhtar berkata, pertandingan ini terbuka kepada wanita yang sudah berkhawin atau masih solo berusia 18 tahun hingga 30 tahun dengan saiz badan antara S dan M serta ketinggian minimum 160 cm.

“Fokus kami ialah mencari wanita Melayu moden yang bukan sahaja cantik tetapi memiliki kesungguhan dan komitmen tinggi yang diperlihatkan sepanjang pertandingan nanti.

“Kami akan mengambil markah dari segi komunikasi dan pelbagai aspek lagi termasuk kebolehan memasak dan menjahit” katanya.

Menurutnya , mereka yang pernah menajdi peserta mempunyai kelebihan untuk jangka masa panjang dan lebih yakin diri.

“Ada di antara mereka yang sudah bekerja dan tidak kurang juga masih menuntut di pusat pengajian tinggi.

“Jadi inilah peluang terbaik buat mereka mencacri arah untuk masa depan. Banyak peluangyang meraka dapat antaranya mengayakan pakaian rekaan fesyen terkenal dan menceburi bidang seni” katanya.

“Saya sudah biasa mengacara pelbagai acara tetapi untu pertandingan sebegini, ini adalah yang pertama. Boleh dikatakan sambil mengacara saya dapat belajar adat resem masyarat Melayu.

“Program sebebgini juga bagus kerana dapat melahirkan wajab baru yang segar dalam apa juga bidang” katanya

Pencarian Wanita Melayu kali ini tampil dalam skala yang lebih besar dan meriah. Peserta yang menghantar borang secara online disaring awal dan hanya memenuhi kriteria sahaja di panggil ke sesi uji bakat.

Hampir 1,000 penyertaan online diterima tahun ini sebelum disenarai pendek bagi dua sesi uji bakat yang berlansung di Kompleks Kraf Malaysia dan Plaza Shah Alam. Juri terdiri daripada Azura Mokhtar (Pengurus Kanan Plaza Shah Alam), Hana Elwena (Pemilik Cirgaro Apparel) dan wakil daripada Kompleks Kraf Malaysia.

Klik sini untuk artikel asal Harian Metro 

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

All comments are moderated before being published.

Read more

Kurta atau Baju Melayu ?
Baju Raya

Kontrovesi Kurta atau Baju Melayu ? Bagaimana busana tradisional bertahan dalam arus moden

Mungkin ada kesilapan jenama fesyen yang mentakrifkan busana mereka sebagai kurta moden instead of baju melayu moden (termasuk la kami) dan apabila jenama2 fesyen mengunakan definasi Kurta Moden ,...

Read more
Jubah King | Jubah Prince | Koleksi Raya 2017
Baju Raya

Jubah King | Jubah Prince | Koleksi Raya 2017

Kami mempersembahkan koleksi terbaru kami iaitu JUBAH KING dan JUBAH PRINCE khas untuk koleksi raya 2017. Jubah ini mengunakan fabric sama seperti Kurta King dimana ianya hadir dalam 6 warna menari...

Read more